Profiteren of negeren van de overheid

Welke activiteiten om de vrijheidsidealen te verspreiden en discussie aangaande hoe dit het efficiëntste aan te pakken.

Profiteren of negeren van de overheid?

Profiteren
4
100%
Negeren
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen : 4

Profiteren of negeren van de overheid

Berichtdoor Infinity » di 21 jul 2009, 15:38

In 'Twaalf goede redenen om zoveel mogelijk geld van de overheid te bemachtigen' betoogt Henry Sturman om zoveel mogelijk te profiteren van de overheid. Het artikel vindt je hier of hier.

De conclusies zijn:
  • Je helpt niet mee met belastingheffing.
  • De belastingen worden er niet hoger door.
  • Je geeft niet het middel, maar hoogstens het motief voor nog meer belastingheffing.
  • Het is een manier om je eigen geld terug te krijgen.
  • Weigering van overheidsgeld leidt er niet toe dat het naar een beter doel gaat. Bovendien kan dan het geld gebruikt worden voor onderdrukking.
  • Een uitkeringsfraudeur neemt zijn eigen geld terug, ook bij zwart werken.
  • Door van een uitkering te leven in plaats van te werken wordt de totale geheven belasting kleiner.
  • Ook al is dit niet zo, je maakt een keuze tussen twee kwaden.
  • Het is een vorm van schadevergoeding.
  • Nobel proberen te zijn door geen overheidsgeld aan te nemen helpt vooral mensen die het niet verdienen, als het al anderen helpt.
  • Je ondermijnt de verzorgingsstaat.
  • Je wordt er zelf beter van.
"even if you can't convince someone to become a Libertarian, you may be able to keep that someone from becoming hostile." - James W. Lark III
De libertarische kniereflex | De libertarische macho flash | Over mij & contact
Infinity
Site Admin

Re: Profiteren of negeren van de overheid

Berichtdoor Heckein » zo 27 jun 2010, 20:40

Ik probeer uiteraard zoveel mogelijk te profiteren van de overheid. Ik betaal altijd belasting, dat onder dwang van me wordt afgenomen. Desondanks ik nog niet zo veel belasting betaal als de gemiddelde Nederlander, is het toch veel geld dat ik jaarlijks kwijt ben. Daarom zie dan ook niets redelijker in, dan zoveel mogelijk van mijn door -de overheid afgenomen- centen terug te krijgen.
Do you want to know who you are? Don't ask. Act! Action will delineate and define you.
- Thomas Jefferson
Heckein
Globale Moderator

Keer terug naar Ideeën, Projecten & Strategieën