Goud sparen: GoldMoney vs BullionVault

Discussie aangaande het zoveel mogelijk vrij zijn van dwang uitgeoefend door de overheid (belastingontwijking, ondernemerschap, alternatieve valuta, mazen in de wet en rechtszaken tegen de overheid).

Goud sparen: GoldMoney vs BullionVault

Berichtdoor Infinity » di 04 mei 2010, 13:44

Vergelijking
  • Beiden zijn te gebruiken als spaardeposito. Alleen GoldMoney staat ook transacties tussen clienten toe (na een verificatie procedure).
  • Bij BullionVault krijg je een gratis gram goud. Bij GoldMoney een jaar geen bewaringskosten.
  • BullionVault is goedkoper, maar heeft wel een maximum gesteld aan het aantal goud wat de kluis mag verlaten op een dag. (zie hieronder).
  • Geld overmaken naar de bank van GoldMoney kost 5 euro in tegenstelling tot geen transactiekosten bij BullionVault.
  • Geld terugstorten van GoldMoney naar je bankrekening kost 30 euro aan transactiekosten bij GoldMoney.
  • GoldMoney is gehuisvest op de Jersey Islands en BullionVault gewoon in Engeland.
BullionVault
The gold custody charge is 0.12% per annum with a minimum monthly fee of $4. (bron)

”Excepting only duly authorized shipments to another BV gold storage location – such as might be requested by customers in response to an international crisis – BV undertakes that on no single day shall any amount exceeding both 25 kilograms and 5% of the bullion vaulted at a BV location be authorized for removal.” - http://www.runtogold.com/goldmoney/

GoldMoney
0.18% per annum for 1 - 49,999 GoldGrams
0.15% per annum for 50,000 GoldGrams and over
(bron)

Conclusie
Het valt dus te concluderen dat BullionVault veel goedkoper is, maar GoldMoney ietwat veiliger is.

http://www.bullionvault.com
http://www.goldmoney.com
Laatst bijgewerkt door Infinity op vr 20 aug 2010, 13:24, in totaal 3 keer bewerkt.
Reden: transactiekosten van GoldMoney naar je bankrekening + een conclusie toegevoegd
"even if you can't convince someone to become a Libertarian, you may be able to keep that someone from becoming hostile." - James W. Lark III
De libertarische kniereflex | De libertarische macho flash | Over mij & contact
Infinity
Site Admin

Re: Goud sparen: GoldMoney vs BullionVault

Berichtdoor Heckein » zo 27 jun 2010, 13:03

Interessant topic!

Wat is het minimum aan goud dat men kan kopen? Kan je je goud ook ophalen mocht je dat willen?
Heb je zelf ook ervaring met goud sparen en zie je er de voordelen van?

Met vriendelijke groet - Pepijn!
Do you want to know who you are? Don't ask. Act! Action will delineate and define you.
- Thomas Jefferson
Heckein
Globale Moderator

Re: Goud sparen: GoldMoney vs BullionVault

Berichtdoor Infinity » ma 28 jun 2010, 19:04

Zo ver ik weet is er geen minimum. Natuurlijk heb je wel transactiekosten.

Als student zie ik het nut er zeker van in (Tip: het boekje 'Wat heeft de overheid met ons geld gedaan'), maar uitgebreid gebruik zal er voor mij dus niet in zitten.

Het is vooral nuttig wanneer je graag hebt dat je pensioen of spaargeld niet verliest aan koopkracht. Wil je echter je geld voor je laten werken, kun je het beter ergens in investeren.
"even if you can't convince someone to become a Libertarian, you may be able to keep that someone from becoming hostile." - James W. Lark III
De libertarische kniereflex | De libertarische macho flash | Over mij & contact
Infinity
Site Admin

Keer terug naar Vrij leven